השלבים העיקריים בתהליך UX לאתרים

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו

 אתם בטח תוהים לעצמכם מהו בדיוק UX כדי להבין מהם השלבים העיקריים בתהליך היצור של UX. אם אתם לא באים מהתחום, זה טבעי והגיוני לגמרי. וגם אם אתם באים מהתחום תמיד טוב לנסות לרצות לשנן וללמוד את החומר מחדש.

UX הוא למעשה חוויית המשתמש באתר שלכם. המסע שעוברים המשתמשים מהרגע שהם התקינו את האפליקציה שלכם, או נכנסו לאתר. ועד לרגע שבו הם באמת מגיעים למטרה שאליה כיוונתם את כל הפלטפורמה. רכישה של מוצר מסוים, או הזמנת שירות זה או אחר.

אנשי UX מקצועיים ובעלי רמה גבוהה ידעו לבנות מסלול מתאים, אינטואטיבי וקצר שיוביל את המשתמשים בדיוק למטרה לשמה הוקמה הפלטפורמה. הם יעשו זאת באמצעות כלים מקצועיים ומוסכמות חברתיות המתאימות לקהל היעד שלכם, ובאופן מדויק.

 

6 השלבים העיקריים בתהליך UX לאתרים – נעים להכיר

  • אפיון

לפני הכל, חשוב ליצור אפיון עבור חוויית המשתמש. כך תדעו  מיהו מראש המשתמש הממוצע ומה בעצם מוביל אותו. האם מדובר בבעלי עסקים, אנשים פרטיים או אוכלוסיה בחתך מסוים? ומה בדיוק המשתמשים שלכם מחפשים? זה האפיון שיתחיל את התהליך, ויהווה את הבסיס המושלם.

 

  • חוויית משתמש טובה נמצאת בפרטים הקטנים

מהרגע שביצעתם אפיון, דברו על חוויית המשתמש בתרשים זרימה איכותי שממנו תקבלו את כל המידע שאתם צריכים. רשמו בו את כל הפרטים, הכל מהכל. חלקים, קטגוריות, מסכים, הקלקות. כל מה שאתם צריכים לדעת כדי שכל פרט ופרט יהיה מטופל, ומנוהל.

 

  • לא הכל צפוי

עיצוב חווית משתמש איכותית היא לא מושלמת, ובכל תהליך טכני אתם חייבים להיות מוכנים לסיטואציה שבה אתם עלולים לחוות רגעים לא צפויים. בצעו מבחני שמישות דרך משתמשים שמתעדים פועלות מסוימות ומשם תוכלו ללמוד היכן תוכלו לשפר.

 

  • דברו בגובה העיניים

לא מעט אפליקציות ואתרים לא תמיד יודעים איך לדבר עם הגולשים בשפה שהם מבינים. בדקו את קהל היעד שלכם, ראו מה המשתמשים שלכם מחפשים ומה הם מבינים. כך תוכלו באמת להגיע לרמה שבה הם מתקשרים איתכם ומגיעים בסופו של דבר אל המטרה לשמה התכנסנו. שאלות פשוטות, שפה ישירה ולפעמים אפילו סלנגים אלו ואחרים במידת הצורך.

 

  • שטח לבן

השתמשו בשטח הלבן בחוכמה היות ולא כל שטח מנוצל בממשק. שטחים לבנים יכולים לבוא גם בצבעים אחרים, אך הקונספט הוא למעשה להשתמש בשטחים שאינם מנוצלים. שטחים אלו יסייעו לכם להסיר עומסים וויזואליים מעיני המשתמשים ובכך יגרמו להם להתמקד במטרה לשמה הם נמצאים במקום.

 

  • הסבירו למשתמשים מה לעשות

גולשים ומשתמשים הם אנשים שאוהבים שמובילים ומתדרכים אותם. אל תצפו מהם לדעת הכל ולבצע פעולות מיותרות באפליקציה או באתר שיגרמו להם לנטוש את התהליך באמצע. הסברים פשוטים, מהירים, כפתורים שנראים היטב לעין וקליקביליות אפקטיבים, כל אלו יובילו למטרה הסופית.

תהליך שיפור חווית המשתמש באתר שלכם (או "עיצוב UX") הוא תהליך שלא באמת נגמר כשאתם מסיימים אותו. אנחנו נמצאים בעידן חדשני וטכנולוגי. בכל יום ויום ישנם עוד ועוד חידושים והמצאות, ולכן חשוב שתהיו קשובים לתנועת המשתמשים, לפידבקים שלהם ובכלל, לחדשנות ולטכנולוגיה שיכולות לגלות לכם איך עוד אפשר לשפר ולרענן.

שינויים מאסיביים שמצריכים מכם להוריד את השרת, או להשבית את האפליקציה או האתר מצריכים כן התראה מראש למשתמשים, על מנת שאלו לא ינטשו לחלוטין את המקום. ואתם תמיד יכולים להוסיף גם תמריץ קטן או פיצוי של אחוזי הנחה, או מתנה נחמדה לקהל הגולשים שלכם במידה ואתם אכן מורידים את אתר או האפליקציה לכמה ימים.

בסופו של דבר, בחירה של אנשי מקצוע איכותיים בתחום תוביל לכך שתגיעו לתוצאות המקסימליות, ותהנו מחוויית משתמש שתקפיץ את החיים העסקיים שלכם לאיכות ברמה גבוהה.

 

אודותינו

באתר זה תמצאו מידע מקיף, טיפים והמלצות בנושא בניית אתרים ושיווק דיגיטלי. למה כדאי לשים לב כשבוחרים בונה אתרים? מה זה בעצם שיווק דיגיטלי? איך משווקים אתר חדש? כל המידע כאן באתר.

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו
לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו
שיווק

השפעת שירותי שיווק ופרסום על הצלחת העסק בעידן הדיגיטלי

בעידן שבו הנוף הדיגיטלי מתפתח ללא הרף, האמנות והמדע של שיווק ופרסום תפסו את מרכז הבמה בניווט עסקים להצלחה חסרת תקדים. העידן הדיגיטלי הגדיר מחדש את הפרמטרים של מעורבות לקוחות, והפך אותה לדינמית, מותאמת אישית ומונעת נתונים יותר מאי פעם. אבל מה בדיוק מניע מותג מאלמוניות לאור הזרקורים בעידן הדיגיטלי? האם זה הקסם של מסרים מעוצבים בצורה מושלמת, הדיוק של פרסום ממוקד, או אולי הקסם שנארג באמצעות קמפיינים אסטרטגיים ברשת שמדברים לקהל ברמה האישית?

למאמר המלא »
שיווק

שליטה ב-SEO: עצות מומחים להצלחה

אחד ההיבטים החשובים ביותר של קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. על ידי הבנת מילות המפתח שאליהן קהל היעד שלך מחפש, אתה יכול לבצע אופטימיזציה לאתר שלך כדי לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. השתמש בכלים כמו Google Keyword Planner כדי לזהות מילות מפתח וביטויים רלוונטיים בעלי נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה.

למאמר המלא »
פרסום בפייסבוק

חשיבות פרסום בפייסבוק כדי לחזק מיתוג עסקי

בתחום הפרסום באינטרנט, הפרסום בפייסבוק בולט ככלי רב עוצמה לעסקים המעוניינים לחזק את המותג שלהם, להגיע לקהל מגוון ולהניע צמיחה. פרסום בפייסבוק מציע לעסקים הזדמנות ייחודית להתחבר ללקוחות פוטנציאליים, לבנות מודעות למותג ולהניע מעורבות.

למאמר המלא »